loading...

زینمات

می دانم که نماز مهم است و می دانم که باید بیشتر دعا کنم. اما صادقانه بگویم، هدف دعاهای ما اغلب این است که امیدوار باشیم دعاهایمان مستجاب شود و فقط روی نتایج تمرکز کنیم. لیست دعاهای ما می تواند بسیار شبیه به یک لیست خرید باشد: "پدر ما در بهشت، لطفاً این کار را برای من انجام بده، آن..." ما زیاد دعا می کنیم اما نمی دانیم چرا.
در اینجا پنج دلیل وجود دارد که چرا باید دعا کنیم:
دعا به ما این امکان را می دهد که با عیسی رابطه داشته باشیم
دعا به ما کمک می کند بر وسوسه غلبه کنیم
دعا به ما این امکان را می دهد که اراده خدا را تعیین کنیم
دعا کار خدا را به انجام می رساند
نماز سلاحی در جنگ معنوی است
دعا به ما این امکان را می دهد که با عیسی رابطه داشته باشیم
برای داشتن رابطه محبت آمیز با عیسی، باید دعا کنیم. مسیحیت مجموعه ای از اعتقادات نیست، بلکه تأکیدی بر «روابط» است. ما مسیحی می شویم نه به این دلیل که عقاید جزمی را می پذیریم، بلکه به این دلیل که عیسی را می پذیریم که ما را دوست داشت و برای ما مرد. باید یاد بگیرم که عیسی مرا در آغوش بگیرد، از من مراقبت کند و نیازهایم را برآورده کند. من می خواهم به او گوش کنم و می خواهم با او ارتباط برقرار کنم.
پولس دعا کرد: «با همه مقدسین خواهید توانست بفهمید که عشق مسیح چقدر طولانی، طولانی و چقدر بلند و چقدر عمیق است.» (افسسیان 3:14-19) کلمه «فهم» در اینجا نیز وجود دارد. برای توصیف رابطه زن و شوهر، رابطه جنسی صمیمی استفاده می شود. شما نیز می توانید یک رابطه صمیمی با عیسی، یک رابطه عمیق و صمیمی را تجربه کنید. این همان چیزی است که پولس بعداً در مورد این رابطه محبت آمیز "فراتر از درک انسان" می گوید.
از طریق دعا است که می توانیم رابطه صمیمی با عیسی را تجربه کنیم و باید در برابر خدا صادق و فروتن باشیم. از طریق دعا، ما می توانیم در عشق عیسی افراط کنیم و عشق را در زندگی فقیرانه و خسته کننده خود جاری کنیم. خدا همچنین با ما صحبت می کند و ما را از طریق دعا می سازد، و دعا به ما اجازه می دهد عشق او را دریافت و تجربه کنیم. داوود دعا کرد: "ای خداوند قوت من! من تو را دوست دارم." (مزمور 18:1).
دعا به ما کمک می کند بر وسوسه غلبه کنیم
دعا می تواند به ما کمک کند تا بر مهمترین سلاح وسوسه غلبه کنیم. در لوقا 22: 39-41، عیسی صراحتاً درس دعا را به شاگردان خود آموخت. صحنه اینجا شب قبل از مصلوب شدن عیسی است.او و شاگردانش به کوه زیتون رفتند.عیسی می‌دانست که آزمایش بزرگی برایش پیش خواهد آمد.او را بشناسید.
عیسی به شاگردانش گفت: «دعا کنید، مبادا دچار وسوسه شوید.» منظور عیسی این بود که آنها با وسوسه هایی مانند ترس، شکست و وحشت مواجه خواهند شد. دعا بهترین پادزهر برای آنها بود، زیرا دعا همچنین ایمان آنها را تقویت می کرد و به آنها جرات بده عیسی می دانست که با تاریکی بزرگ زندگی خود روبرو خواهد شد، که به خاطر گناهان جهان مورد آزار و اذیت، شکنجه و مصلوب شدن قرار خواهد گرفت. او گناهان همه مردم را از زمان های قدیم به دوش می کشد، از جمله کسانی که بدون چشم بر هم زدن می کشند، مانند هیتلر. می توانید تصور کنید؟ عیسی در آن زمان با چه ترس بزرگی روبرو شد.
همانطور که عیسی به شاگردانش گفت که دعا می‌تواند بر وسوسه غلبه کند، الگوی بزرگی بود. انجیل لوقا به ما می گوید که دعای عیسی چقدر فوری و مبارزه او چقدر بزرگ بود. با جدیت دعا کرد و عرق مانند خون به زمین ریخت. او دعا کرد: "ای پدر، اگر می خواهی، این جام را بردار!..." پس از دعا که بر ضعف خود غلبه کرده بود، دعا کرد: "اما نه اراده من، بلکه خواست تو." نزد شاگردان آمد و آنها خواب بودند! او به آنها گفت که دعا کنید: "چرا خوابید؟ برخیزید و دعا کنید، مبادا به وسوسه بیفتید." (آیه 46) این جمله در آیه 40 نیز بین دو کلمه مشابه (از آیات 40 تا 46) آمده است، همانطور که عیسی نشان داد. چگونه با جدیت دعا کنیم بنابراین تعلیم این قطعه این است که وقتی با آزمایش مواجه می شویم، نیاز به دعا داریم! نه تنها در زمان محاکمه، بلکه حتی قبل از محاکمه، همیشه باید دعا کنیم. هر چه بیشتر دعا کنید، قدرت بیشتری خواهید یافت.
دعا به ما این امکان را می دهد که اراده خدا را تعیین کنیم
دعا به ما این امکان را می دهد که از اراده خدا مطمئن شویم، ممکن است بشنوید که یکی می گوید: «وقتی تصمیمی می گیرم دعا می کنم و وقتی در مورد تصمیمی احساس آرامش می کنم، آن را انجام می دهم.» البته می توانیم از طریق دعا بدانیم. خواست خدا، اما اراده خدا بر این نیست که آیا ما احساس آرامش می کنیم. یک بار از گروهی از مسیحیان پرسیدم: "آیا تجربه ای در تبشیر داشته اید؟ خوب، می خواهم از شما بپرسم که کدام یک خواست خداست؟ به عنوان مثال، قبل از اینکه انجیل را بشارت دهید، زیرا احساس گرما و آرامش می کردید؟ بنابراین مطمئن هستید که خواست خدا موعظه انجیل است، پس لطفاً دستان خود را بلند کنید." هیچ کس دست خود را بلند نکرد. من اضافه کردم: "اگر قبل از تبلیغ انجیل عرق سردی بر دستانتان باشد، عصبی هستید و هیچ آرامشی احساس نمی کنید، اما به هر حال انجیل را تبلیغ می کنید، زیرا می دانید که این خواست خداست."
اراده خدا اغلب استرس زا است، پس چگونه دعا به ما کمک می کند اراده او را بشناسیم؟ بیایید به مثال عیسی نگاه کنیم، در لوقا 6: 12-16 ثبت شده است که عیسی پس از دعای تمام شب، دوازده شاگرد را از میان صدها پیروانی که از او پیروی کردند، انتخاب کرد، این دوازده شاگرد به اصطلاح "حواری" هستند. . جان وسلی (جان وسلی) گفت: "هدف اصلی از دعا این است که ما را به دنبال خواست خدا وادار کند، تا دل های خودمان مغرضانه نباشد. وقتی اراده من دیگر مغرضانه نباشد، خدا به من دلیل می دهد و به من می گوید که چه چیزی انجام دادن و آنچه را که نباید دنبال کرد.» هدف از دعا این است که دل های ما را از تعصب و اراده های ما را از تعصب باز دارد. بنابراین، ما نه برای صلح، بلکه برای اینکه بدانیم آیا در مسیر درستی هستیم یا خیر، دعا می کنیم. ما ابتدا از خدا راهنمایی می گیریم تا ذهنمان با ذهن خدا هماهنگ باشد. بگذارید ذهن ما به سطحی برسد که مایل به اطاعت از خواست خدا باشیم. در این زمان خداوند به ما اطلاع خواهد داد که اراده او چیست.
عیسی باید در انتخاب شاگردانش ارتباط طولانی با پدر داشته باشد. عیسی تمام شب را دعا کرد، شاید عیسی افراد خاصی را ترجیح می داد، شاید او فهرست خود را داشت. شاید پیتر در لیست باشد، اما آندریا ممکن است در لیست عیسی نباشد و توماس و سیمون رادیکال مطمئناً در لیست نیستند. با این حال، خدا از عیسی خواست که در دعا، حاکمیت خود را تسلیم کند. عیسی به آرامی متوجه شد که چرا خدا اندرو، توماس و سیمون رادیکال را انتخاب کرد. وقتی خواست خدا را می‌جوییم، اراده خود را در دعا به خدا می‌سپاریم، دوم تیموتائوس 1: 7 "زیرا خدا روح بزدلی به ما نداده است، بلکه قدرت، عشق و روحیه انضباط را به ما عطا کرده است." ما برای دعا کردن وقت می گذاریم، خدا ما را از راه های مختلف راهنمایی می کند تا به ما بفهماند قلبش را درک کنیم. وقتی به صحبت کردن با پدر آسمانی خود ادامه می دهیم، می توانیم آرام آرام قلب او را درک کنیم، حتی اگر ممکن است روزها، هفته ها یا حتی ماه ها طول بکشد.

بالای صفحه

دعا کار خدا را به انجام می رساند
بیایید به یوحنا 14:12-14 نگاه کنیم: "راستی به شما می‌گویم، هر که به من ایمان دارد آنچه را که من انجام می‌دهم انجام خواهد داد و کارهای بزرگتر از اینها انجام خواهد داد، زیرا من نزد پدر می‌روم. شما هر چه در من بخواهید. نام، من آن را انجام خواهم داد تا پدر در پسر جلال یابد. اگر چیزی به نام من از من بخواهید، آن را انجام خواهم داد.»

در شام آخر بود و یهودا برای خیانت به عیسی رفته بود. پس از رفتن یهودا، عیسی به سایر شاگردان آموخت که به خدا وفادار باشند. عیسی در مورد الوهیت خود، اتحاد خود با پدر، و کار او بر روی زمین صحبت کرد. سپس ناگهان گفت: «به راستی، به راستی به شما می‌گویم، هر که به من ایمان آورد، آنچه را که من انجام می‌دهم، و کارهای بزرگتر از اینها را انجام خواهد داد، زیرا من نزد پدر می‌روم.»

عیسی نمی گوید که مؤمنان (مفرد) این کارها را انجام خواهند داد، او نمی گوید که گروهی در این کارها همکاری می کنند. پس عیسی در دنیا چه کرد؟ فقط چند مورد وجود دارد: پاک کردن جذامیان، شفای بیماران، اعلام آزادی اسیران، هدایت بسیاری به نجات، زنده کردن مردگان و نابینا شدن. و آیا عیسی گفت که فقط کسانی که به او ایمان دارند صلاحیت انجام این کارها را دارند؟ در آیه 13 عیسی گفت: "هر چه به نام من بخواهید، آن را انجام خواهم داد تا پدر در پسر جلال یابد." عیسی می دانست که شاگردانش ممکن است معنای این جمله را درک نکرده باشند، بنابراین تکرار کرد: اگر چیزی به نام من از من خواسته شود، انجام خواهم داد.» (آیه 14)

دعا می تواند کارهای بزرگی انجام دهد. بسیاری از ما مبشر جهانی نیستیم، و تعداد کمی از ما موهبت شفا را داریم. بسیاری از ما واعظان یا معلمان بزرگ کتاب مقدس نیز نیستیم، اما وجه مشترک همه ما این است که می توانیم به زانو در بیاییم و دعا کنیم. می‌توانیم دعا کنیم که عیسی به ارواح گمشده دست بزند و آنها را از تاریکی نجات دهد. همه ما می‌توانیم برای شرکت در خدمت شفای عیسی دعا کنیم، و همه می‌توانیم دعا کنیم که عیسی مردم را از موقعیت‌های اخلاقی ناپسندشان رهایی بخشد. همه می توانند دعا کنند!

امروز می توانم 15 دقیقه را صرف مردم کنم و بر آنها تأثیر بگذارم تا خدا را بشناسند. همچنین می‌توانم 20 دقیقه را با مسلمانان مؤمن در عربستان بگذرانم، یا می‌توانم بر بودایی‌های مومن در نپال تأثیر بگذارم. من می توانم این کارها را انجام دهم زیرا با خدا صحبت می کنم، در اتاق نشیمن، در دفترم، در کلیسا با او صحبت می کنم. من با سخت کوشی در کار خدا شرکت می کنم، اما در همه کشورهای دنیا با دعا در کار خدا شرکت می کنم. این ربطی به هدایای من ندارد، به خاطر تمایل من به همکاری با خدا در نماز است. عیسی گفت: "کسی که به من ایمان دارد کارهای بزرگتر از اینها انجام خواهد داد و خواهد کرد، زیرا من نزد پدر می روم." عیسی گفت: "اگر چیزی بتواند خدا را جلال دهد."

بالای صفحه

نماز سلاحی در جنگ معنوی است
دعا یک سلاح در جنگ روحانی است، و افسسیان 6:10-20 به ما یادآوری می کند که ما با گوشت و خون نمی جنگیم، بلکه با شر معنوی می جنگیم. زندگی مسیحی یک زمین بازی نیست، بلکه یک میدان جنگ است. پولس می خواهد که ما سربازان خوب عیسی در این نبرد باشیم. او از سربازان رومی استفاده کرد تا توصیف کند که چگونه سربازان خوب مسیح می شویم. ما باید کلاه ایمنی را بر سر بگذاریم، سینه بند عدالت، کمربند حقیقت، کفش های انجیل صلح را بر پاهایمان، سپر ایمان، شمشیر روح القدس (کلام خدا).

حالا که اسلحه داریم، می‌توانیم بیرون برویم تا بجنگیم، اما پولس به ما نمی‌گوید فوراً بجنگیم، پولس در آیه 18 می‌گوید که برای ورود به زرادخانه خدا، باید همیشه مراقب باشیم و دعا کنیم. او گفت: «با همه دعاها و التماس ها،... دعا کنید، به سوی شیطان و نقشه های او عقب نشینی کنید. دوم قرنتیان 10: 3، 4 همچنین می‌گوید: «اگرچه در دنیا راه می‌رویم، اما در راه دنیا نمی‌جنگیم، زیرا سلاح‌هایی که با آن‌ها می‌جنگیم متعلق به این جهان نیستند، بلکه در پیشگاه خدا قدرتمند هستند تا آن را بگیریم. پایین قلعه های قوی،

توپخانه می تواند دیوار شهر را منفجر کند تا نیروها بتوانند حمله کنند. به همین ترتیب، دعا می تواند سنگر شیطان را از بین ببرد و اگر قدرت دعا را نادیده بگیریم، انجیل آرام آرام منتشر می شود. بهترین سلاح برای یک سرباز مسیح در نماز.

چند سال پیش، در یک دانشگاه معتبر آمریکایی، یک مدیر غیر عیسی از خدمت یک گروه مسیحی در محوطه دانشگاه جلوگیری کرد. مسیحیان دانشگاه معتقد بودند که هیچ کس نمی تواند دانش آموزان این مدرسه را از گوش دادن به انجیل باز دارد و آنها به سرعت در مورد این موضوع دعا کردند و از خدا خواستند که قلب مدیر را تغییر دهد یا از خدا بخواهند که او را حذف کند. پس از شش ماه نماز مستمر. یک روز، مدیر به طور ناگهانی "ناپدید" شد و معلوم شد که او توسط مدرسه به مکان دیگری منتقل شده است. یکی از سؤالاتی که مدیر مدرسه قبل از انتقال از او پرسید این بود: «چرا کارگر مسیحی در مدرسه وجود ندارد؟» بعداً، همکاران اجازه یافتند دوباره وارد محوطه دانشگاه شوند و انجیل به سرعت منتشر شد. حیاتی ترین سلاح در جنگ معنوی در نماز.

می دانم که نماز مهم است و می دانم که باید بیشتر دعا کنم. اما صادقانه بگویم، هدف دعاهای ما اغلب این است که امیدوار باشیم دعاهایمان مستجاب شود و فقط روی نتایج تمرکز کنیم. لیست دعاهای ما می تواند بسیار شبیه به یک لیست خرید باشد: "پدر ما در بهشت، لطفاً این کار را برای من انجام بده، آن..." ما زیاد دعا می کنیم اما نمی دانیم چرا.
در اینجا پنج دلیل وجود دارد که چرا باید دعا کنیم:
دعا به ما این امکان را می دهد که با عیسی رابطه داشته باشیم
دعا به ما کمک می کند بر وسوسه غلبه کنیم
دعا به ما این امکان را می دهد که اراده خدا را تعیین کنیم
دعا کار خدا را به انجام می رساند
نماز سلاحی در جنگ معنوی است
دعا به ما این امکان را می دهد که با عیسی رابطه داشته باشیم
برای داشتن رابطه محبت آمیز با عیسی، باید دعا کنیم. مسیحیت مجموعه ای از اعتقادات نیست، بلکه تأکیدی بر «روابط» است. ما مسیحی می شویم نه به این دلیل که عقاید جزمی را می پذیریم، بلکه به این دلیل که عیسی را می پذیریم که ما را دوست داشت و برای ما مرد. باید یاد بگیرم که عیسی مرا در آغوش بگیرد، از من مراقبت کند و نیازهایم را برآورده کند. من می خواهم به او گوش کنم و می خواهم با او ارتباط برقرار کنم.
پولس دعا کرد: «با همه مقدسین خواهید توانست بفهمید که عشق مسیح چقدر طولانی، طولانی و چقدر بلند و چقدر عمیق است.» (افسسیان 3:14-19) کلمه «فهم» در اینجا نیز وجود دارد. برای توصیف رابطه زن و شوهر، رابطه جنسی صمیمی استفاده می شود. شما نیز می توانید یک رابطه صمیمی با عیسی، یک رابطه عمیق و صمیمی را تجربه کنید. این همان چیزی است که پولس بعداً در مورد این رابطه محبت آمیز "فراتر از درک انسان" می گوید.
از طریق دعا است که می توانیم رابطه صمیمی با عیسی را تجربه کنیم و باید در برابر خدا صادق و فروتن باشیم. از طریق دعا، ما می توانیم در عشق عیسی افراط کنیم و عشق را در زندگی فقیرانه و خسته کننده خود جاری کنیم. خدا همچنین با ما صحبت می کند و ما را از طریق دعا می سازد، و دعا به ما اجازه می دهد عشق او را دریافت و تجربه کنیم. داوود دعا کرد: "ای خداوند قوت من! من تو را دوست دارم." (مزمور 18:1).
دعا به ما کمک می کند بر وسوسه غلبه کنیم
دعا می تواند به ما کمک کند تا بر مهمترین سلاح وسوسه غلبه کنیم. در لوقا 22: 39-41، عیسی صراحتاً درس دعا را به شاگردان خود آموخت. صحنه اینجا شب قبل از مصلوب شدن عیسی است.او و شاگردانش به کوه زیتون رفتند.عیسی می‌دانست که آزمایش بزرگی برایش پیش خواهد آمد.او را بشناسید.
عیسی به شاگردانش گفت: «دعا کنید، مبادا دچار وسوسه شوید.» منظور عیسی این بود که آنها با وسوسه هایی مانند ترس، شکست و وحشت مواجه خواهند شد. دعا بهترین پادزهر برای آنها بود، زیرا دعا همچنین ایمان آنها را تقویت می کرد و به آنها جرات بده عیسی می دانست که با تاریکی بزرگ زندگی خود روبرو خواهد شد، که به خاطر گناهان جهان مورد آزار و اذیت، شکنجه و مصلوب شدن قرار خواهد گرفت. او گناهان همه مردم را از زمان های قدیم به دوش می کشد، از جمله کسانی که بدون چشم بر هم زدن می کشند، مانند هیتلر. می توانید تصور کنید؟ عیسی در آن زمان با چه ترس بزرگی روبرو شد.
همانطور که عیسی به شاگردانش گفت که دعا می‌تواند بر وسوسه غلبه کند، الگوی بزرگی بود. انجیل لوقا به ما می گوید که دعای عیسی چقدر فوری و مبارزه او چقدر بزرگ بود. با جدیت دعا کرد و عرق مانند خون به زمین ریخت. او دعا کرد: "ای پدر، اگر می خواهی، این جام را بردار!..." پس از دعا که بر ضعف خود غلبه کرده بود، دعا کرد: "اما نه اراده من، بلکه خواست تو." نزد شاگردان آمد و آنها خواب بودند! او به آنها گفت که دعا کنید: "چرا خوابید؟ برخیزید و دعا کنید، مبادا به وسوسه بیفتید." (آیه 46) این جمله در آیه 40 نیز بین دو کلمه مشابه (از آیات 40 تا 46) آمده است، همانطور که عیسی نشان داد. چگونه با جدیت دعا کنیم بنابراین تعلیم این قطعه این است که وقتی با آزمایش مواجه می شویم، نیاز به دعا داریم! نه تنها در زمان محاکمه، بلکه حتی قبل از محاکمه، همیشه باید دعا کنیم. هر چه بیشتر دعا کنید، قدرت بیشتری خواهید یافت.
دعا به ما این امکان را می دهد که اراده خدا را تعیین کنیم
دعا به ما این امکان را می دهد که از اراده خدا مطمئن شویم، ممکن است بشنوید که یکی می گوید: «وقتی تصمیمی می گیرم دعا می کنم و وقتی در مورد تصمیمی احساس آرامش می کنم، آن را انجام می دهم.» البته می توانیم از طریق دعا بدانیم. خواست خدا، اما اراده خدا بر این نیست که آیا ما احساس آرامش می کنیم. یک بار از گروهی از مسیحیان پرسیدم: "آیا تجربه ای در تبشیر داشته اید؟ خوب، می خواهم از شما بپرسم که کدام یک خواست خداست؟ به عنوان مثال، قبل از اینکه انجیل را بشارت دهید، زیرا احساس گرما و آرامش می کردید؟ بنابراین مطمئن هستید که خواست خدا موعظه انجیل است، پس لطفاً دستان خود را بلند کنید." هیچ کس دست خود را بلند نکرد. من اضافه کردم: "اگر قبل از تبلیغ انجیل عرق سردی بر دستانتان باشد، عصبی هستید و هیچ آرامشی احساس نمی کنید، اما به هر حال انجیل را تبلیغ می کنید، زیرا می دانید که این خواست خداست."
اراده خدا اغلب استرس زا است، پس چگونه دعا به ما کمک می کند اراده او را بشناسیم؟ بیایید به مثال عیسی نگاه کنیم، در لوقا 6: 12-16 ثبت شده است که عیسی پس از دعای تمام شب، دوازده شاگرد را از میان صدها پیروانی که از او پیروی کردند، انتخاب کرد، این دوازده شاگرد به اصطلاح "حواری" هستند. . جان وسلی (جان وسلی) گفت: "هدف اصلی از دعا این است که ما را به دنبال خواست خدا وادار کند، تا دل های خودمان مغرضانه نباشد. وقتی اراده من دیگر مغرضانه نباشد، خدا به من دلیل می دهد و به من می گوید که چه چیزی انجام دادن و آنچه را که نباید دنبال کرد.» هدف از دعا این است که دل های ما را از تعصب و اراده های ما را از تعصب باز دارد. بنابراین، ما نه برای صلح، بلکه برای اینکه بدانیم آیا در مسیر درستی هستیم یا خیر، دعا می کنیم. ما ابتدا از خدا راهنمایی می گیریم تا ذهنمان با ذهن خدا هماهنگ باشد. بگذارید ذهن ما به سطحی برسد که مایل به اطاعت از خواست خدا باشیم. در این زمان خداوند به ما اطلاع خواهد داد که اراده او چیست.
عیسی باید در انتخاب شاگردانش ارتباط طولانی با پدر داشته باشد. عیسی تمام شب را دعا کرد، شاید عیسی افراد خاصی را ترجیح می داد، شاید او فهرست خود را داشت. شاید پیتر در لیست باشد، اما آندریا ممکن است در لیست عیسی نباشد و توماس و سیمون رادیکال مطمئناً در لیست نیستند. با این حال، خدا از عیسی خواست که در دعا، حاکمیت خود را تسلیم کند. عیسی به آرامی متوجه شد که چرا خدا اندرو، توماس و سیمون رادیکال را انتخاب کرد. وقتی خواست خدا را می‌جوییم، اراده خود را در دعا به خدا می‌سپاریم، دوم تیموتائوس 1: 7 "زیرا خدا روح بزدلی به ما نداده است، بلکه قدرت، عشق و روحیه انضباط را به ما عطا کرده است." ما برای دعا کردن وقت می گذاریم، خدا ما را از راه های مختلف راهنمایی می کند تا به ما بفهماند قلبش را درک کنیم. وقتی به صحبت کردن با پدر آسمانی خود ادامه می دهیم، می توانیم آرام آرام قلب او را درک کنیم، حتی اگر ممکن است روزها، هفته ها یا حتی ماه ها طول بکشد.

بالای صفحه

دعا کار خدا را به انجام می رساند
بیایید به یوحنا 14:12-14 نگاه کنیم: "راستی به شما می‌گویم، هر که به من ایمان دارد آنچه را که من انجام می‌دهم انجام خواهد داد و کارهای بزرگتر از اینها انجام خواهد داد، زیرا من نزد پدر می‌روم. شما هر چه در من بخواهید. نام، من آن را انجام خواهم داد تا پدر در پسر جلال یابد. اگر چیزی به نام من از من بخواهید، آن را انجام خواهم داد.»

در شام آخر بود و یهودا برای خیانت به عیسی رفته بود. پس از رفتن یهودا، عیسی به سایر شاگردان آموخت که به خدا وفادار باشند. عیسی در مورد الوهیت خود، اتحاد خود با پدر، و کار او بر روی زمین صحبت کرد. سپس ناگهان گفت: «به راستی، به راستی به شما می‌گویم، هر که به من ایمان آورد، آنچه را که من انجام می‌دهم، و کارهای بزرگتر از اینها را انجام خواهد داد، زیرا من نزد پدر می‌روم.»

عیسی نمی گوید که مؤمنان (مفرد) این کارها را انجام خواهند داد، او نمی گوید که گروهی در این کارها همکاری می کنند. پس عیسی در دنیا چه کرد؟ فقط چند مورد وجود دارد: پاک کردن جذامیان، شفای بیماران، اعلام آزادی اسیران، هدایت بسیاری به نجات، زنده کردن مردگان و نابینا شدن. و آیا عیسی گفت که فقط کسانی که به او ایمان دارند صلاحیت انجام این کارها را دارند؟ در آیه 13 عیسی گفت: "هر چه به نام من بخواهید، آن را انجام خواهم داد تا پدر در پسر جلال یابد." عیسی می دانست که شاگردانش ممکن است معنای این جمله را درک نکرده باشند، بنابراین تکرار کرد: اگر چیزی به نام من از من خواسته شود، انجام خواهم داد.» (آیه 14)

دعا می تواند کارهای بزرگی انجام دهد. بسیاری از ما مبشر جهانی نیستیم، و تعداد کمی از ما موهبت شفا را داریم. بسیاری از ما واعظان یا معلمان بزرگ کتاب مقدس نیز نیستیم، اما وجه مشترک همه ما این است که می توانیم به زانو در بیاییم و دعا کنیم. می‌توانیم دعا کنیم که عیسی به ارواح گمشده دست بزند و آنها را از تاریکی نجات دهد. همه ما می‌توانیم برای شرکت در خدمت شفای عیسی دعا کنیم، و همه می‌توانیم دعا کنیم که عیسی مردم را از موقعیت‌های اخلاقی ناپسندشان رهایی بخشد. همه می توانند دعا کنند!

امروز می توانم 15 دقیقه را صرف مردم کنم و بر آنها تأثیر بگذارم تا خدا را بشناسند. همچنین می‌توانم 20 دقیقه را با مسلمانان مؤمن در عربستان بگذرانم، یا می‌توانم بر بودایی‌های مومن در نپال تأثیر بگذارم. من می توانم این کارها را انجام دهم زیرا با خدا صحبت می کنم، در اتاق نشیمن، در دفترم، در کلیسا با او صحبت می کنم. من با سخت کوشی در کار خدا شرکت می کنم، اما در همه کشورهای دنیا با دعا در کار خدا شرکت می کنم. این ربطی به هدایای من ندارد، به خاطر تمایل من به همکاری با خدا در نماز است. عیسی گفت: "کسی که به من ایمان دارد کارهای بزرگتر از اینها انجام خواهد داد و خواهد کرد، زیرا من نزد پدر می روم." عیسی گفت: "اگر چیزی بتواند خدا را جلال دهد."

بالای صفحه

نماز سلاحی در جنگ معنوی است
دعا یک سلاح در جنگ روحانی است، و افسسیان 6:10-20 به ما یادآوری می کند که ما با گوشت و خون نمی جنگیم، بلکه با شر معنوی می جنگیم. زندگی مسیحی یک زمین بازی نیست، بلکه یک میدان جنگ است. پولس می خواهد که ما سربازان خوب عیسی در این نبرد باشیم. او از سربازان رومی استفاده کرد تا توصیف کند که چگونه سربازان خوب مسیح می شویم. ما باید کلاه ایمنی را بر سر بگذاریم، سینه بند عدالت، کمربند حقیقت، کفش های انجیل صلح را بر پاهایمان، سپر ایمان، شمشیر روح القدس (کلام خدا).

حالا که اسلحه داریم، می‌توانیم بیرون برویم تا بجنگیم، اما پولس به ما نمی‌گوید فوراً بجنگیم، پولس در آیه 18 می‌گوید که برای ورود به زرادخانه خدا، باید همیشه مراقب باشیم و دعا کنیم. او گفت: «با همه دعاها و التماس ها،... دعا کنید، به سوی شیطان و نقشه های او عقب نشینی کنید. دوم قرنتیان 10: 3، 4 همچنین می‌گوید: «اگرچه در دنیا راه می‌رویم، اما در راه دنیا نمی‌جنگیم، زیرا سلاح‌هایی که با آن‌ها می‌جنگیم متعلق به این جهان نیستند، بلکه در پیشگاه خدا قدرتمند هستند تا آن را بگیریم. پایین قلعه های قوی،

توپخانه می تواند دیوار شهر را منفجر کند تا نیروها بتوانند حمله کنند. به همین ترتیب، دعا می تواند سنگر شیطان را از بین ببرد و اگر قدرت دعا را نادیده بگیریم، انجیل آرام آرام منتشر می شود. بهترین سلاح برای یک سرباز مسیح در نماز.

چند سال پیش، در یک دانشگاه معتبر آمریکایی، یک مدیر غیر عیسی از خدمت یک گروه مسیحی در محوطه دانشگاه جلوگیری کرد. مسیحیان دانشگاه معتقد بودند که هیچ کس نمی تواند دانش آموزان این مدرسه را از گوش دادن به انجیل باز دارد و آنها به سرعت در مورد این موضوع دعا کردند و از خدا خواستند که قلب مدیر را تغییر دهد یا از خدا بخواهند که او را حذف کند. پس از شش ماه نماز مستمر. یک روز، مدیر به طور ناگهانی "ناپدید" شد و معلوم شد که او توسط مدرسه به مکان دیگری منتقل شده است. یکی از سؤالاتی که مدیر مدرسه قبل از انتقال از او پرسید این بود: «چرا کارگر مسیحی در مدرسه وجود ندارد؟» بعداً، همکاران اجازه یافتند دوباره وارد محوطه دانشگاه شوند و انجیل به سرعت منتشر شد. حیاتی ترین سلاح در جنگ معنوی در نماز.

صدیقه روشنگر بازدید : 126 پنجشنبه 12 اسفند 1400 زمان : 23:39
ارسال نظر برای این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 16
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 6
  • باردید دیروز : 13
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 43
  • بازدید ماه : 33
  • بازدید سال : 913
  • بازدید کلی : 37939
  • آخرین نظرات
    کدهای اختصاصی